Între 21 și 22 noiembrie, la Chișinău, s-a desfășurat cea de-a patra ediție a „Moldova Trade Forum”, unul dintre cele mai importante evenimente de stabilire a parteneriatelor de afaceri și de promovare a exporturilor din R. Moldova.

Peste 120 de producători de pe ambele maluri ale Nistrului, experți internaționali, oficiali guvernamentali și reprezentanți ai partenerilor de dezvoltarea s-au reunit în prima zi a evenimentului, în cadrul unei conferințe, pentru a analiza tendințele actuale din comerțul internațional, a explora noi piețe de export pentru R. Moldova și a discuta soluții pentru integrarea inovației și sustenabilității în afaceri.

Foto: PNUD Moldova

Prima sesiune a „Moldova Trade Forum”a fost dedicată alinierii politicilor comerciale ale R. Moldova la standardele internaționale, extinderii piețelor de export și integrării inovațiilor tehnologice în comerț. Experți economici și oficiali guvernamentali prezenți la eveniment au prezentat studii de caz privind provocările și succesele exportatorilor moldoveni pe piețele UE, au vorbit despre adaptările specifice ale diferitor sectoare ale economiei țării pentru integrarea pe piața europeană și au venit cu recomandări pentru producătorii orientați spre export.

Foto: PNUD Moldova

Reprezentanții câtorva companii și asociații de afaceri de pe ambele maluri ale Nistrului au împărtășit experiențele lor în adaptarea la cerințele piețelor internaționale.

Cea de-a doua sesiune a conferinței a abordat accesul la finanțare durabilă și adoptarea practicilor ESG (mediu, sociale și guvernanță) în comerț și rolul clusterelor în promovarea exporturilor prin facilitarea colaborării între companii, accesul la resurse comune și creșterea competitivității pe piețele internaționale. Experții economici prezenți la eveniment au evidențiat impactul pozitiv al integrării principiilor de sustenabilitate asupra afacerilor pe termen lung și au mai prezentat inovațiile din platformele digitale ca factori catalizatori pentru diversificarea pieței. Au fost prezentate soluții inovatoare și perspective practice privind extinderea pe piețele externe.

În a doua parte a zilei de 21 noiembrie au fost organizate sesiuni B2B, în cadrul cărora producătorii de pe ambele maluri ale Nistrului au avut posibilitatea să-și prezinte ofertele comerciale și să stabilească parteneriate de afaceri cu reprezentanții celor mai mari rețele comerciale din Moldova, precum și cu alți producători.

Foto: PNUD Moldova

La 22 noiembrie Forumul a continuat cu întâlniri online de afaceri pe platforma Business-to-Business Matchmaking www.tradeforum.md, facilitând contactul direct între producătorii moldoveni și partenerii de afaceri internaționali.

„Moldova Trade Forum” a fost organizat de proiectul PNUD „Dezvoltarea capacităților de export pe malurile Nistrului” (AdTrade) cu asistența financiară a Suediei și Marii Britanii.