Un nou Regulament de funcționare a caselor de cultură a fost aprobat de Executiv. Documentul prevede că aceste obiective culturale vor deveni independente și își vor stabili de sine stătător statutul juridic, în funcție de necesitățile și prioritățile comunității.

Directorul Casei de cultură va fi selectat prin concurs, pe un mandat de patru ani. El va fi responsabil de activitatea instituției, registrul de evidență, programul, raportul anual de activitate ș.a.

Pentru asigurarea transparenței și bunei gestionări, Regulamentul propune constituirea unui Consiliu administrativ al Casei de cultură, care va avea în componență reprezentanți ai fondatorului, ai Direcției cultură a municipiului sau raionului și un reprezentant din partea societății civile în domeniul relevant acestei activități.

Modificările derivă și ca urmare a creșterii salariale pentru directorii instituțiilor de cultură, astfel încât complexitatea funcției să corespundă nivelului de remunerare.

În Moldova sunt active peste 1218 case de cultură, care se subordonează autorităților publice locale. Potrivit ministrului Culturii, Sergiu Prodan, până acum, Legea Culturii nu conținea nicio prevedere referitoare la Casa de cultură.

Ministrul Culturii spune că, în baza Regulamentului, casele de cultură vor avea posibilitatea să obțină personalitate juridică, pentru a deveni cu adevărat centre comunitare, pentru a răspunde nevoilor de culturalizare a comunității. Casele de cultură vor putea stabili relații de parteneriat, inclusiv economice.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.