Noua Legea privind accesul la informații de interes public a intrat în vigoare începând cu 8 ianuarie.
Legea prevede micșorarea semnificativă a termenului pentru examinarea cererilor de la 15 zile lucrătoare la 10 zile calendaristice, cu posibilitatea extinderii cu cel mult 7 zile calendaristice în cazul în care cererea este complexă sau se solicită un volum mare de informații și impune timp suplimentar pentru prelucrare (anterior, legea prevedea extinderea cu 5 zile lucrătoare);
O altă prevedere este extinderea listei subiecților care constituie furnizori de informații, fiind incluse:
- întreprinderile de stat sau municipale;
- persoanele juridice de drept privat, controlate de autoritățile publice;
- persoanele juridice de drept privat care prestează servicii publice;
- întreprinderile energetice;
- partidele politice;
- organele de autoadministrare a profesiilor juridice;
În baza noii legi nu mai e necesară specificarea expresă că solicitanții de informații nu mai sunt obligați să aplice pe cerere semnătura electronică sau olografă.
Alte prevederi le vedeți în infograficul alăturat:
