Părinții și îngrijitorii au acum acces la Centrul de Suport (Help Desk), o platformă nouă care oferă informații clare despre serviciile alternative de îngrijire a copiilor.

Centrul funcționează ca un punct de legătură între părinți, îngrijitori și autorități, facilitând procesul de înregistrare, organizare și respectare a standardelor. Resursa poate fi accesată online la serviciialternative.gov.md.

Centrul de Suport poate fi solicitat prin intermediul liniei verzi +373 61 112 240 (de luni până vineri, între orele 9:00 și 18:00) sau prin email.

Prin intermediul Help Desk, cei interesați pot afla ce documente sunt necesare pentru înregistrarea unei creșe de tip familial; care sunt cerințele legale și standardele minime și informații despre toate formele de îngrijire alternativă: individualizată, de tip familial și organizată de angajator.

În R. Moldova există deja 22 de creșe de tip familial, unde până la cinci copii cu vârste între 0 și 3 ani beneficiază de un mediu sigur și prietenos, care sprijină dezvoltarea lor socială.

Centrul de Suport a fost creat prin proiectul „Creșterea rezilienței și excelenței femeilor prin oportunități de angajare incluzive și prietenoase familiei”, finanțat de Agenția Austriacă pentru Dezvoltare (ADA) și implementat de UN Women și UNFPA, în parteneriat cu Ministerul Muncii și Protecției Sociale și Centrul Parteneriat pentru Dezvoltare.