Ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu, a prezentat care sunt prioritățile Planului Reconstrucției Infrastructurii Moldovei pentru următoarea perioadă. În acest sens, sunt necesare investiții de miliarde de euro. Autoritățile vor prezenta acest plan partenerilor de dezvoltare în vederea identificării surselor de finanțare.

Priorități strategice 5+ se referă la drumuri europene în toată țara. Toate drumurile expres, naționale și regionale, adică aproape 6000 km trebuie să fie de o calitatea bună sau foarte bună, a spus ministrul Spînu. Numai pe acest segment, potrivit ministrului, investițiile estimate se cifrează la circa 7 mlrd. de euro.

Ministrul a spus, între altele, că printre drumurile care vor fi construite/reabilitate se numără drumul Bălți-Criva și drumul Chișinău – Leușeni. În 2023, pentru construirea drumurilor regionale s-au alocat în jur de jumătate de miliard de lei.

Alte priorități se referă la dezvoltarea transportului feroviar, naval și rutier. Printre obiective se numără reabilitarea tronsoanelor de cale ferată Vălcineț – Ocnița, Ocnița – Bălți, Bălți – Ungheni, Ungheni – Chișinău, Chișinău – Căinari – pe o lungime totală de circa 450 km și procurarea a 30 de locomotive de manevră. Spînu a mai spus că Prutul și Nistru trebuie să devină din nou navigabil, iar porturile mici, temporare, vor ajuta la dezvoltarea afacerilor și agricultorii.

Alt obiectiv al planului este ridicarea nivelului de trai în localitățile din țară.

„Pentru noi este important ca toți oamenii, școliile, grădinițile să aiba acces la apă și vom face din aceasta o prioritate. Până în 2030 ne propunem să conectăm toate localitățile la rețeaua publică de apă și canalizare”, a spus Spînu în contextul continuării programului „Satul european”.

În altă ordine de idei, Andrei Spînu a spus că printre proiecte se numără construirea unui terminal nou la Aeroportul Internațional Chișinău, revenit în gestiunea statului, care ar necesita investiții de minim 200 mil. de euro. La fel, Spînu a zis că se are în vedere și reconstrucția Portului Giurgiulești pentru care ar fi nevoie de investiții de 40 mil. de euro.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.