În plină criză provocată de factori precum: creșterea inflației, blocajele în lanțurile de aprovizionare, majorarea costurilor energetice etc., companiile internaționale au fost determinate să manifeste agilitate pentru a se reorienta către alte piețe. Moldova a fost una dintre țările în care afacerile internaționale au găsit oportunitățile necesare pentru relocarea sau extinderea investițiilor în pofida crizelor și războiului din Ucraina.

Investiții germane la Comrat

În luna martie a.c., compania Beurer GmbH, producător german de echipamente și dispozitive medicale, a deschis o unitate de producție la Comrat. A intrat pe piața din Moldova la numai o lună de la izbucnirea conflictului armat în Ucraina și a găsit în țara noastră un partener de încredere, care i-a acordat „asistența necesară la toate etapele – de la început până în prezent”, menționează Andreas Dapp, director producție și achiziții, Beurer GmbH.

Așezarea geografică în proximitatea piețelor europene, costurile eficiente pentru dezvoltarea businessului, experiența de interacțiune cu autoritățile – sunt doar câteva dintre punctele forte ale țării noastre, care au fost luate în calcul de investitorul german.

„Desigur, conflictul regional este un risc pentru orice business, însă acesta nu ne-a afectat afacerea. Moldova este o țară prietenoasă pentru investitori și un loc strategic pentru creșterea afacerilor”, susține Andreas Dapp.

Astăzi, 40 de moldoveni din sudul țării sunt angajați ai acestei companii, iar în următorul an numărul lor se va dubla, potrivit planurilor de dezvoltare ale Beurer GmbH în R. Moldova.

Invest Moldova: acțiuni de promovare și atragere a investițiilor

Beurer GmbH este doar unul dintre investitorii internaționali care au ales Moldova datorită numeroaselor acorduri de liber-schimb, sistemului fiscal favorabil, ghișeului unic, costurilor operaționale eficiente, platformelor de investiții etc. De asemenea, Moldova a dat dovadă de flexibilitate și capacitate de adaptare la noul context, implementând un șir de politici receptive, bazate pe informații noi, care să răspundă rapid la necesitățile mediului de afaceri și, mai ales, ale investitorilor.

Igor Ștefăneț, directorul Departamentului de Atragere și Protejare a Investițiilor, Agenția de Investiții: „În ultimii doi ani, Agenția de Investiții s-a axat pe implementarea mai multor acțiuni de promovare a țării, oferind asistență directă grupurilor de investitori străini. Prin organizarea vizitelor de studiu, forumurilor de afaceri, evenimentelor sectoriale, webinarelor de promovare a oportunităților investiționale, dar și prin participarea la expoziții internaționale, țara noastră a atras 11 proiecte investiționale din 7 țări: Belgia, Olanda, Turcia, SUA, Germania, Lituania și Marea Britanie. La MBW 2022 ne propunem să oferim noi perspective ale modului în care Moldova poate depăși așteptările investitorilor, prin promovarea unor politici personalizate, menite să sprijine investitorii, acționând ca o punte între Est și Vest și oferind acces la o piață de peste 1 miliard de potențiali clienți.”

În ultimul an, companii din 19 țări și-au manifestat interesul de a investi peste 1 miliard de euro în mai multe sectoare ale economiei R. Moldova, printre care: TIC, BPO, R&D. Peste 83% din volumul investițiilor vine din Uniunea Europeană, tendință care s-a menținut în ultimii patru ani.

Moldova Business Week

Moldova Business Week 2022, principalul eveniment organizat în sprijinul promovării climatului investițional al R. Moldova, se va desfășura în perioada 15-16 septembrie. Evenimentul în format hibrid, transmis LIVE, cu genericul „Moldova – destinație de relocare și soluție pentru lanțul de aprovizionare regională”, va avea loc la Palatul Republicii, începând cu ora 11:00. Pentru înregistrare – aici.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.