Administrația ÎS „Calea Ferată din Moldova” și autoritățile își propun să pună în aplicare mai multe proiecte de modernizare a infrastructurii feroviare a țării, unul mai grandios ca altul.
Printre acestea se numără restaurarea liniei de cale ferată Basarabeasca-Berezino, cu acces la Arțiz și Odessa.
„Acest lucru va permite organizarea unei legături directe între Chișinău și Odessa, ocolind Transnistria. Al doilea proiect este linia ferată cu ecartament european Ungheni-Chișinău”, a declarat Oleg Tofilat, șeful ÎS „Calea Ferată din Moldova” într-un interviu pentru portalul ucrainean Rail.insider.
Tofilat a mai declarat că acum este în curs de pregătire „un plan strategic pentru reabilitarea întregii infrastructuri”, care va fi prezentat Guvernului. Principalii parteneri în aplicarea strategiei vor fi BERD, BEI și Banca Mondială, susține Tofilat.
DESPRE VÂNZAREA UNOR ACTIVE
Șeful CFM a mai spus că în cadrul întreprinderii sunt 4,5 mii de vagoane marfare, dintre care mai mult de jumătate sunt uzate. Funcționale sunt 18 locomotive principale și 28 de manevră. Peste 70 de locomotive sunt uzate. „Planurile noastre includ o vânzare la scară largă de fier vechi. În prezent pregătim spre vânzare primul lot de 1,4 mii tone. Avem aproximativ o sută de locomotive care nu funcționează de peste 25 de ani. Probabil că le vom scoate și la vânzare”, a declarat Oleg Tofilat.
DESPRE DATORII
Despre datoriile întreprinderii, Oleg Tifilat spune că principala problemă nu a fost atât în existența datoriilor, cât în modul în care compania va face față obligațiilor față de angajați în viitor.
„Acum plătim salariul în mod regulat. Nu văd situații ca noi să nu fim în stare să achităm salariile lunare ale lucrătorilor”, a spus Tofilat, precizând că administrația CFM intenționează să acopere restanțele istorice din vânzarea de active neproductive și clădiri neutilizate. Directorul CFM a spus că vânzările acestor active vor începe, cel mai probabil, în luna septembrie.
„Plănuiesc să încheiem acest an fără restanțe salariale”, a declarat șeful ÎS „CFM”.